Toyota-Mirai-front

کمپانی ژاپنی تویوتا به صورت رسمی اعلام کرد خودروی هیدروژنی میرای که قرار است تا پایان سال جاری میلادی در آمریکا عرضه شود ، میتواند با یک مخزن هیدروژن مسافت ۵۰۰ کلیومتری را بپیماید.
آن طور که تویوتا اعلام کرده مسافت پیموده شده از هر خودروی دیگری با آلودگی صفر از جمله تسلا اس نیز بیشتر است ، ولی هنوز مشکل کمیاب بودن ایستگاه های سوخت هیدروژن وجود دارد . قرار است فروش این خودرو در آمریکا از کالیفرنیا آغاز شود که کار روی شبکه ی کوچک ایستگاه های سوخت هیدورژنی توسط Northeast در حال انجام است .
تویوتا همچنین اعلام کرده است که خودروی میرای با مصرف سوخت ۳٫۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر در سیکل ترکیبی توانسته به استاندارد ای پی ای دست پیدا کند.این مقدار حتی در مقابل خودروهای کم مصرف بنزینی میتواند رکورد خوبی باشد ولی مدل اس تسلا با ۲٫۷ لیتر و فورد فوکوس الکتریکی با ۲٫۱۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر همچنان در جایگاه بالاتری قرار دارند. به عبارت دیگر برای رسیدن به انرژی خالص بیشتر ، قوای محرکه هیدروژنی تویوتا همچنان باید برای سازگاری بیشتر با نمونه الکتریکی که از باتری تغذیه میشود ،تحرک بیشتری داشته باشد .ولی برخلاف پابرجا بودن مشکل ایستگاه های محدود سوخت رسانی ، خودروی تویوتا میرای را باید یک مدل جذاب دانست. واضح است که مشکلات زیرساختی  میتواند حداقل در کوتاه مدت مانع اصلی تکنولوژی باشد ولی تویوتا سعی کرده با اختصاص ۱۵ هزار دلار این موضوع را برای تامین سوخت اولین سری خریداران خودروی میرای جبران کند . از اواخر تابستان امکان سفارش  تویوتا میرای برای اهالی کالیفرنیا امکان پذیر خواهد بود .

منبع : rayaneh3.com